divendres, 6 de desembre del 2013

WOOLF EN CRU


Orlando no és un text fàcil, Virginia Woolf va avocar-hi tota la seva capacitat de fantasia poètica i de plasticitat compositiva. El resultat és una obra densa i barroca, molt personal i suggeridora, que pot provocar més d'un maldecap a qui intenti el treball de la seva adaptació.
Guy Cassiers, però, no li ha donat massa voltes. Ha decidir presentar-nos-el en cru, com si la pròpia Woolf pugés a l’escenari per llegir el seu manuscrit, cosa que ha terminat per arrossegar les virtuts i els defectes d'una proposta un pèl massa textual.
Sort de la traça de Katelijne Damen, de la condensada contenció del seu monòleg de quasi dues hores, sense una actriu tan temperada la cosa hauria estat molt pitjor.

Una proposta escènica, en definitiva, austera però sofisticada, molt ben subratllada pel joc entre el vídeo i els panells mòbils de l’escenari, un trencaclosques compositiu força evocador, que escau i exalça el to fantasiós de la narració. Una proposta, en conjunt, que exigeix esforç no sense recompenses.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Llicència de Creative Commons
Retaule de Meravelles de Retaule de Meravelles està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons